سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم از خدا بترسید که چه بسیار آرزومند که به آرزوى خود نرسید ، و سازنده‏اى که در ساخته خویش نیارمید ، و گردآورنده‏اى که به زودى گردآورده‏ها را رها خواهد کرد و بود که آن را از راه ناروا فراهم آورد ، و حقى که به مستحقش نرساند ، از حرام به دست آورد و گناهش بر گردنش ماند . با گرانى بار بزه ، باز گردید ، و با پشیمانى و دریغ نزد پروردگار خود رسید . « این جهان و آن جهان زیانبار ، و این است زیان آشکار . » [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 87 خرداد 13 , ساعت 2:28 صبح

قال الله تعالی «یا ایها الرسل کلوا من الطیبات و اعملوا صالحا انی بما تعملون علیم»

دعاء ابو حمزه ثمالی :«... و ارزقنی من فضلک رزقا واسعا حلالا طیبا»

یکی از مسائل لازم برای دوستان طلبه تغذیه می‌باشد. تغذیه بر دو نوع است :1-تغذیه روح        2- تغذیه جسم

الف) درباره مورد اول که شامل نحوه بندگی و مسائل پیرامون آن می‌باشد و علمای اخلاق و بزرگان تهذیب و تزکیه نفس بطور کلی مطالبی را برای الو الالباب ذکر و مطرح نموده اند.

به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید    که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها

ب)اما درباره تغذیه جسم که این مقاله درباره آن مطالبی بیان می‌شود و از اصلی ترین لازمه های تغذیه روح می‌باشد باید این نکته فراموش نشود که جسم ارتباط مستقیم با روح دارد که اگر مرضی عارض شود دچار کسالت شود، شیطان بلافاصله شروع به القاء منفی نموده و در نتیجه روان آدمی را با مشکلات دو چندان مواجه می‌نمایدکه بعدها درمان آن یا بطور کلی ناممکن و یا با سختی ها و مشقات مضاعفی روبرو خواهد شد. از این رو است که پیامبر اعظم اسلام (ص) علم ابدان را مقدم نموده اند و فرموده اند:«العلم علمان: علم الابدان و علم الادیان »و در جایی دیگر از معصوم (ع) رسیده : «بادروا بصحة الاحساد».

لیست کل یادداشت های این وبلاگ